Jobbig dag


Jag har  bara sovit 1 timme under hela natten, la mig 6 immorse och vaknade 7, skulle upp och fixa mig för första dgen på praktik. Under den timmen jag sov, så drömde jag att jag fick vaccinet mot "svininfluensan" och helt plötsligt så förvandlades jag till en hund.  Hahah

iallafall, klockan 08:15 så kom jag fram till  förskolan, min handledare undrade varför jag var så tidigt på plats , för tydligen skulle jag ha börjat klockan 09:00 men hon hade sagt till mig 08:15. Jag tyckte att det gick helt okej, barnen är så söta, och personalen är underbara, jag trivs redan.
Klockan 11:00 kom pappa och hämtade mig så körde vi till familia och köpte Emla ( bedövning för sprutor), sedan så körde pappa mig till skolan och jag var framme ca halv 12. Jag väntade på Sanne, Jana och Isabelle typ i en halvtimme så klockan hade hunnit bli 12:00.  väntan å att veta att man ska ta sprutan är nog det värsta jag någonsin varit med om, det kändes som en evighet och jag har bara tänkt negatict och det gjorde Sanne orolig också :) . klockan blev tillslut 13:10 så fick vi gå in och ta sprutan. Jag var så nära att gråta när jag tänkte på det. Jag och Sanne tog sprutan tillsammans, jag kramade verkligen om henne när det var min tur, vågade inte kolla.
Det var inte så farligt som jag trodde, jag kännde ett jättelite stick sen var det allt.


Efter att vi tog sprutan så åkte vi in till stan där vi tog en fika på Mezzo, det var väll mysigt :), Varm choklad och kladdkaka sitter inte fel efter man tagit sprutan nej ;)
Efter ett tag så ringde Asta och så följde vi henne till Kicks där hon handla lite smink sedan gick vi ner till bussstationen, jag tog bussen hem 16:20, skönt var det att komma hem, trodde att jag skulle sova men det blev lite ändrade planer. Jag och min lillasyster gick till fritidsgården och satt där ett tag.

Nu ligger jag i sängen och hoppas på att jag kan sova ikväll. Och så har jag ont i vänstra armen där jag tog sprutan, obehaglit :(
Ska försöka sova nu
natti natti<3

siiss
Lillasyster och jag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0